missalive.blogg.se

Miss a live lever livet eller missar det? Min tanke är att livets mening är att leva det, men hur gör man när man lever livet? Vad är det att leva livet? I den här bloggen kommer jag att fundera över det och en hel del annat som tillhör livet.

Alla ”borden” i en hög

Kategori: Allmänt



Idag har jag känt att det varit lite lättare att vara lat. Eller menar jag att koppla av? Vädret har inte sagt åt mig att jag ”borde” vara ute. Inte heller hemmet har skrikit att det borde ”renas”. Saker som ”borde” ha gjort är bortgjorda redan innan dagen kom.

Så när jag som bäst njuter av att vara lite lat – då kommer frågan inom mig poppande; Det finns väl något mer jag ”borde” ha gjort? Något jag tänkt på länge? Något eller några ”borden” som väntar på uppmärksamhet. Och simsalabim – sedan fick jag en hel hög av ”borden”......

Nästa gång jag känner att det är riktigt njutbart att koppla av, tänker jag ge tusan i att fundera på om det där inte finns några ”borden”. En sak vet jag – det finns en massa ”borden”, men ibland måste man helt enkelt koppla av.

Av dagen har jag lärt mig att jag ”borde” vara lite mer lat ibland, eller döpa om lat till koppla av, då och då. Och inte minst; Det är helt okej att låta alla ”borden” ligga i en hög emellanåt....
Kommentera inlägget här: