missalive.blogg.se

Miss a live lever livet eller missar det? Min tanke är att livets mening är att leva det, men hur gör man när man lever livet? Vad är det att leva livet? I den här bloggen kommer jag att fundera över det och en hel del annat som tillhör livet.

Minimalistens dilemma

Kategori: Allmänt

Saker ska ha funktion och helst inte behöva dammas - och ändå slinker de in och blir kvar ibland. Jag förstår inte hur det går till de där gånger jag står och vänder på något och undrar varför jag har det kvar - och ställer in det i skåpet igen.
 
Eller tar av kuddfodralet och lägger det gamla på en bra plats - i fall jag en dag skulle vilja ha det igen! Det händer aldrig! Ja, jag kan faktiskt undra vad det är som gör att minmalisten i mig inte alltid verkar ha mest att säga till om…..
 
Just nu har jag möjlighet att bjuda femtio personer på femrätters, på ganska tråkiga tallrikar och det blir garanterat trångt….Men jag tror det är därför jag har så många tallrikar - i fall jag skulle vilja ha en "femtiopersonersbjudning" här hemma ….man vet ju aldrig och då behöver jag ju inte fixa porslin! Sicken tur jag har! Och vad mysigt med fest!
Kommentera inlägget här: