missalive.blogg.se

Miss a live lever livet eller missar det? Min tanke är att livets mening är att leva det, men hur gör man när man lever livet? Vad är det att leva livet? I den här bloggen kommer jag att fundera över det och en hel del annat som tillhör livet.

Mat är livet

Kategori: Allmänt

 

 

Allt som oftast tänker jag på att jag ska äta lagad mat som är hälsosam och god. Allt för ofta tryter dock inspirationen för att komma på GOD och HÄLSOSAM mat. När jag är på mitt bästa humör tänker jag; Nu gör jag en plan, kollar recept och storhandlar och så lagar jag riktigt god mat....så mycket och så gott att jag bara kan plocka fram en låda då och då i frysen, de dagar jag inte har lust att laga mat. Det känns och är plättlätt och det blir en och annan kulinarisk höjdare på bordet.

 

Det går alltså jättebra. Ända fram tills nästa storhandling ska göras. Helt plötsligt finns det ingen god mat. Alla recept är tråkiga och kyckling känns trist. Lax känns tjatigt och kött jobbigt att tugga. Grönsakerna blir i fantasin som burkärtor och överkokta bönor. De gångerna fylls varuvagnen med tomatsoppa...och bananer.

 

Idag blev det tomatsoppa till lunch.         

 

 

Jag ogillar att handla i matbutiker. Blir inte ett dugg inspirerad ….eller så blir jag det och kommer hem med sjutton olika ostar, som jag kommer ha jämt göra med att äta upp. Men allt som oftast är det bara tråkigt att handla. Idag när jag åt min tomatsoppa så tänkte jag att det är dags för den där goda och hälsosamma maten igen...egen tomatsoppa är ju superenkelt att göra.

 

Men inspirationen kändes långt borta. Googlade tomatrecept. Kom på att jag läst att man kan handla via nätet och bara hämta sin matkasse. Kom också på att det finns färdiga matkassar som just heter Inspiration....kollade och kände; Nää fy vad tråkig mat.

 

Summan av kardemumman; Se till att planera maten de dagar då inspirationen finns, beställ maten på nätet och tryck på ”send” när kylskåpet är tomt....annars får du leva på färdig tomatsoppa.

KOMMENTARER:

  • Petra säger:
    2015-09-03 | 14:31:09
    Bloggadress: http://knokk.se

    Jag funderar på att testa Linas matkasse, just för att bli inspirerad av nya recept. De ska ju vara bra, vad jag hört? :)

    Svar: Hej Petra.Jag tror de där kassarna är jättebra. Det är i allafall betydligt bättre än att leva på tomatsoppa ;-). Det är väl bara det att när man är på ett "icke inspirationshumör" då verkar det mesta lite trist. Men som sagt det kan bara bli bättre än tomatsoppa!
    missalive.blogg.se

Kommentera inlägget här: