missalive.blogg.se

Miss a live lever livet eller missar det? Min tanke är att livets mening är att leva det, men hur gör man när man lever livet? Vad är det att leva livet? I den här bloggen kommer jag att fundera över det och en hel del annat som tillhör livet.

Guld värt...

Kategori: Allmänt

 
 
Ibland, eller ganska ofta får jag känslan av att jag är lyckligt lottad. Hur bra jag har det egentligen, även när jag är förkyld, på dåligt humör, hungrig, uttråkad eller vad jag nu har mitt fokus på. 
 
Nu är inte jag en överdriven positiviserande människa, inte heller en negativiserande sort...utan enligt mig själv en rätt realistisk art.
 
När saker och ting är skit då ska de få vara det, utan att man säger; "Det finns alltid det som har det värre, typ"..... som jag ibland säger.... Inte heller tycker jag att när saker är bra, så ska man önska att det vore ännu bättre. Som häromdagen när jag körde ut min "stora bil" och tänkte det skulle varit bättre att ha haft en "liten sportbil" för den ryms lite bättre i garaget....och hade varit lite coolare. "Hallå" fick jag säga till mig själv och "Den ryms ju iallafall i garaget och är perfekt på snömoddiga vägar där älgar och vildsvin är lika många som bilarna, vägar du oftast kör på"......och där är inte en låg liten sportbil det bästa, .......då ser man inte över moddkanten. Men det är klart lite mer skräp i garaget skulle rymmas om jag hade en sportbil.
 
Arten realist ser saker och ting för vad de är; Det kan vara skit, det kan vara bra. Arten kan önska bättre och arten kan när det är lite halvsnårigt och oredigt, också vara oerhört glad och tacksam över en massa saker.
 
En sak jag är mycket tacksam för är mina nära och kära och mina härliga vänner. Ni är guld värda i alla lägen. 
 
 
Den här bilden är ifrån igår. Då bjöd GODA vänner på "GOD" firre, GODA samtal och ett och annat GOTT skratt. Dock som ni alla vet, luktar den mindre "GOTT". Men som sagt GODA vänner är GULD värda i alla lägen!
Kommentera inlägget här: